570418
Książka
W koszyku
Autorka [.] koncentruje swoją uwagę teoretyczną i badawczą na macierzyństwie matek wychowujących dziecko z niepełnosprawnością intelektualną. Warto docenić ten fakt, gdyż to "trudne" macierzyństwo - mimo coraz większego zainteresowania badaczy - ciągle "upomina się" o naukowe zainteresowanie. [.]To zajmujące studium teoretyczno-diagnostyczne, w ramach którego Autorce udało się, wykorzystując warsztat badawczy metodologii jakościowej, odkryć znaczenia i sensy nadawane przez matki własnym doświadczeniom. To doświadczenie matek, naznaczone w jakimś sensie upośledzeniem dziecka, nie oznacza - jak mówi Autorka we wstępie - że możemy mówić o upośledzonym macierzyństwie. [.]Każdy z prezentowanych przypadków zawiera biograficzne usytuowanie "trudnego" macierzyństwa oraz osobistą interpretację upośledzenia własnego dziecka. Biografie przedstawione przez Autorkę to zarazem studium indywidualnego cierpienia, studium osamotnienia, a jednocześnie pokory wobec losu i uczucia ujawnianego w różnych formach. [.]Zarówno wejście Autorki w słabo rozpoznany obszar badawczy, jak i wartościowe poznawczo analizy teoretyczne i badawcze przekonują mnie o wadze tej pracy w przestrzeni naukowej. Jestem również przekonana, że to także publikacja dla szerszego grona odbiorców. Sądzę, że wszyscy, dla których codzienność jest warta refleksji, powinni być usatysfakcjonowani.Z recenzji dr hab. Sławomiry Sadowskiej, prof. UG
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21298 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia strony 151-161.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej