570418
Książka
W koszyku
Intensywne zmiany we wszystkich sferach życia przełomu wieków i mileniów są przedmiotem badań, rozważań, refleksji. Ludzkość wkracza w trzecie tysiąclecie w obliczu postępu naukowego, zmieniającego radykalnie świat. Jednakże jakość życia [...] w bezustannie ewoluującym universum antroposferycznym zależy niezmiennie od dokonywanych wyborów przez każdego człowieka, który jest, staje się, dąży. [...]Liczba narastających pytań natury etycznej zdaje się być niewyczerpalnym źródłem nadziei i obaw, zwłaszcza w odniesieniu do sfery moralnej homo sapiens. Jaka więc jest/będzie rola edukacji w zmieniającym się świecie nieodgadnionych aspektów aksjologicznych ludzkości? Właśnie kwestie aksjologiczne zdają się wytyczać najistotniejsze kręgi problemów ludzkości nowego stulecia. (Ze Wstępu)
CZĘŚĆ I. MIĘDZY TRADYCJĄ JAKO SKARBNICĄ WZORÓW I PRZESTRÓG A WYZWANIAMI NOWEGO STULECIA * Janusz Gnitecki, W poszukiwaniu aksjologicznych podstaw edukacji. * Wanda Dróżka, Orientacje aksjologiczne i style działania nauczycieli. * Między tradycją a nowymi wyzwaniami..... * Łucja Kabzińska, Aksjologiczne aspekty wychowania w polskiej pedagogice * kultury.... * Krzysztof Kabziński, Aksjologiczne podstawy wychowania w twórczości naukowej Karola Kotlowskiego... * Barbara Golińska, Bohdan Grodzki, Kontrowersje wokół aksjologii pedagogicznej * Grażyna Teresa Wysocka, Edukacja - wyzwanie dla teraźniejszości i przyszłości * Marek Dolata, Implikacje aksjologiczne paradygmatów edukacyjnych, czyli postmodernistyczna kontynuacja sporu o neutralność nauki . * * CZĘŚĆ II. AKSJOLOGICZNE ASPEKTY RELACJI INTERPERSONALNYCH W EDUKACJI * Maria Czerepaniak-Walczak, Wolność jako wartość dzielona. O wolności w interakcjach edukacyjnych... * Lidia Marek, Odpowiedzialność jako wartości cel * edukacji. * Monika Maciejewska, Poczucie odpowiedzialności * moralnej nauczyciela. Próba zarysowania problemu ... * Joanna Ostrouch-Kowalska, Ja, Ty, My - relacje między matką a córką... * Małgorzata Mikut, Wartości młodzieży wiejskiej w dobie dokonujących się przemian..... * Majka Łojko, Aksjologiczne aspekty pracy socjalnej * * CZĘŚĆ III. NAUCZYCIEL - UCZEŁ - STUDENT W PRYZMACIE AKSJOLOGICZNYM * Bogusława Dorota Golębniak, Etyczny wymiar edukacji nauczycieli... * Małgorzata Cłiodorowska, Zasada podmiotowości jednym z podstawowych komponentów edukacji etycznej nauczycieli... * Krystyna Zuchelkowska, Aksjologiczne preferencje nauczycieli klas młodszych .. * Alicja Kicowska, Teresa Pietraszek, Aksjologiczne aspekty nauczyciela w percepcji jego uczniów-absolwentów... * Wiktor Sawczuk, Szkoła wyższa jako miejsce spotkania nauczyciela i ucznia/studenta (wybrane problemy).. * Jolanta Ostasz, Preferencje młodzieży niepełnosprawnej w zakresie stylu życia. * Tomasz Nowakowski, Pedagogiczne korzyści stosowania nowoczesnych technologii informatycznych w nauczaniu.. * * CZĘŚĆ IV. W PERSPEKTYWIE WARTOŚCI EDUKACYJNYCH * Urszula Ostrowska, Język wartości czy język jako wartość w edukacji — aksjologiczne aspekty problemu. * Anna Duszkiewicz, Komunikacja językowa jako podstawa relacji interpersonalnych w procesie edukacji..... * Isabelle Bertrand, Limpact et le role des nouvelles technologies de llnformation et de la communication sur 1`enseignement a distance (Jnnowacyjność i zagrożenia nowych technologii informacji i komunikacji w nauczaniu na odległość)... * Joanna Zeromska-Charlińska, Szansę i trudności w realizowaniu idei dialogu między nauczycielami i uczniami.... * Bożena Dydycz, Agnieszka Ko walczyk-Kassyk, Wartość osoby jako podstawowa determinanta wychowania... * Iwona Cymerman, Wrażliwość jako wartość. * Agata Cudowska, Twórczość - wartość postulowana czy aktualizowana w edukacji?. * Dorota Bartnicka, Zainteresowanie studentów problematyką wychowawczą... * Andrzej Lis, Programy Outdoor Education - realizacja wartości czy wartość sama w sobie?. * Maria Sitko, Wychowanie w wartościach ludzkich - wychowaniem XXI wieku. * Sprawozdanie z ogólnopolskiej konferencji naukowej „Aspekty aksjologiczne w edukacji" (Tadeusz Krzemiński) * *
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21499 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Pokłosie ogólnopolskiej konferencji zorganizowanej w Olsztynie 21-22 września 2000 r.
Uwaga dotycząca języka
Tekst częściowo francuski. Streszczenie polskie.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej