Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(14)
Forma i typ
Książki
(14)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Dostępność
dostępne
(20)
Placówka
BD52 (Rembielińska 6a)
(1)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(2)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(7)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(7)
Autor
Klus-Stańska Dorota
(3)
Szczepska-Pustkowska Maria
(3)
Hejnicka-Bezwińska Teresa (1941- )
(2)
Klus-Stańska Dorota. Red
(2)
Nowak Marian (1955- )
(2)
Radziewicz-Winnicki Andrzej (1945- )
(2)
Szczepska-Pustkowska Maria. Red
(2)
Hejnicka-Bezwińska Teresa (1941- ). Red
(1)
Kwiatkowska Henryka (1940- )
(1)
Śliwerski Bogusław
(1)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(10)
Kraj wydania
Polska
(14)
Język
polski
(14)
Odbiorca
Studenci
(4)
Szkoły wyższe
(4)
Temat
Wychowanie
(4)
Nauczanie początkowe
(3)
Nauczyciele
(1)
Oświata
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Szkolnictwo
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Podręcznik
(4)
14 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 C (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50775 (1 egz.)
Kaucja: 31,73 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3791, 15691 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Wobec Współczesności)
Bibliogr. s. 440-455. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02.0 (9 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Wobec Współczesności)
Bibliogr. s. [636]-662. - Indeksy.
Podręcznik dla studentów nauczania zintegrowanego, pedagogiki wczesnoszkolnej oraz edukacji przedszkolnej.
"...książka stanowi kolejną na naszym rynku propozycję zbiorowej, ale jednak odmiennej od dotychczasowych i zróżnicowanej analizy [zagadnień] współczesnej pedagogiki wczesnoszkolnej (...) pojawiają się tu zupełnie nieobecne w dotychczasowych publikacjach pola problemowe, które wyznaczają kierunek koniecznych poszukiwań czy rozstrzygnięć teoretycznych dla tej subdyscypliny pedagogicznej. Każdy z rozdziałów mógłby stanowić odrębna pozycję książkową. (...) [Praca] stanowi oryginalne i nowatorskie podejście do pedagogiki wczesnoszkolnej. (...) z rozprawy skorzystają tysiące osób studiujących w naszym kraju pedagogikę wczesnoszkolną czy kształcenie zintegrowane lub nauczanie początkowe na studiach kierunkowych i/lub podyplomowych, bo ta specjalność edukacji w szkolnictwie wyższym przyjmuje tak odmienne nazwy, kryjąc w sobie jednak wspólne źródło wiedzy, jaką jest właśnie pedagogika wczesnoszkolna i obszar jej praktyki edukacyjnej (kształcenie zintegrowane) w polskim systemie oświatowym. Jest to kolejny, ważny krok w kierunku autorskich, monograficznych rozpraw syntetycznych, jakie powinny powstawać w pedagogice."(Z recenzji prof. dr. hab. Bogusława Śliwerskiego, Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Łodzi)
Część I. * Rozdział 1. Dyskursy pedagogiki wczesnoszkolnej * Rozdział 2. Kategoria dziecka i dzieciństwa w nowożytnej myśli pedagogicznej * Rozdział 3. Prawa dziecka * Rozdział 4. Nauczyciel (wczesnej edukacji) w relacjach wolności i przymusu * Rozdział 5. Nauczyciel z uczniem, rodzicami i lokalną społecznością. Koncepcje partnerstwa edukacyjnego * Rozdział 6. (P)rogi szkoły * Część II * Rozdział 7. Oblicza szkolnej socjalizacji * Rozdział 8. Wczesna edukacja i płeć kulturowa * Rozdział 9. Książka obrazkowa dla dzieci * Rozdział 10. Socjopedagogiczny wymiar zabawy w edukacji wczesnoszkolnej * Rozdział 11. Dziecko i rówieśnicy w społecznym świecie edukacji * Rozdział 12. Dziecięca codzienność w przestrzeni podwórka * Rozdział 13. Dzieci z obszarów biedy i zaniedbań kulturowych * Część III. * Rozdział 14. Tworzenie warunków dla rozwojowej zmiany poznawczej i konstruowania wiedzy przez dziecko * Rozdział 15. Program kształcenia i podręczniki szkolne jako "wybór kultury" * Rozdział 16. Kształcenie zintegrowane jako koncepcja zmiany w polskiej edukacji początkowej * Rozdział 17. Dociekania filozoficzne z dziećmi * Rozdział 18. Poznawanie ucznia
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 52274 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 160, C.37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Wobec Współczesności)
Bibliogr. s. [636]-662. - Indeksy.
Podręcznik dla studentów nauczania zintegrowanego, pedagogiki wczesnoszkolnej oraz edukacji przedszkolnej.
"...książka stanowi kolejną na naszym rynku propozycję zbiorowej, ale jednak odmiennej od dotychczasowych i zróżnicowanej analizy [zagadnień] współczesnej pedagogiki wczesnoszkolnej (...) pojawiają się tu zupełnie nieobecne w dotychczasowych publikacjach pola problemowe, które wyznaczają kierunek koniecznych poszukiwań czy rozstrzygnięć teoretycznych dla tej subdyscypliny pedagogicznej. Każdy z rozdziałów mógłby stanowić odrębna pozycję książkową. (...) [Praca] stanowi oryginalne i nowatorskie podejście do pedagogiki wczesnoszkolnej. (...) z rozprawy skorzystają tysiące osób studiujących w naszym kraju pedagogikę wczesnoszkolną czy kształcenie zintegrowane lub nauczanie początkowe na studiach kierunkowych i/lub podyplomowych, bo ta specjalność edukacji w szkolnictwie wyższym przyjmuje tak odmienne nazwy, kryjąc w sobie jednak wspólne źródło wiedzy, jaką jest właśnie pedagogika wczesnoszkolna i obszar jej praktyki edukacyjnej (kształcenie zintegrowane) w polskim systemie oświatowym. Jest to kolejny, ważny krok w kierunku autorskich, monograficznych rozpraw syntetycznych, jakie powinny powstawać w pedagogice."(Z recenzji prof. dr. hab. Bogusława Śliwerskiego, Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Łodzi)
Część I. * Rozdział 1. Dyskursy pedagogiki wczesnoszkolnej * Rozdział 2. Kategoria dziecka i dzieciństwa w nowożytnej myśli pedagogicznej * Rozdział 3. Prawa dziecka * Rozdział 4. Nauczyciel (wczesnej edukacji) w relacjach wolności i przymusu * Rozdział 5. Nauczyciel z uczniem, rodzicami i lokalną społecznością. Koncepcje partnerstwa edukacyjnego * Rozdział 6. (P)rogi szkoły * Część II * Rozdział 7. Oblicza szkolnej socjalizacji * Rozdział 8. Wczesna edukacja i płeć kulturowa * Rozdział 9. Książka obrazkowa dla dzieci * Rozdział 10. Socjopedagogiczny wymiar zabawy w edukacji wczesnoszkolnej * Rozdział 11. Dziecko i rówieśnicy w społecznym świecie edukacji * Rozdział 12. Dziecięca codzienność w przestrzeni podwórka * Rozdział 13. Dzieci z obszarów biedy i zaniedbań kulturowych * Część III. * Rozdział 14. Tworzenie warunków dla rozwojowej zmiany poznawczej i konstruowania wiedzy przez dziecko * Rozdział 15. Program kształcenia i podręczniki szkolne jako "wybór kultury" * Rozdział 16. Kształcenie zintegrowane jako koncepcja zmiany w polskiej edukacji początkowej * Rozdział 17. Dociekania filozoficzne z dziećmi * Rozdział 18. Poznawanie ucznia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15444 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Wobec Współczesności)
Bibliogr. s. [636]-662. - Indeksy.
Podręcznik dla studentów nauczania zintegrowanego, pedagogiki wczesnoszkolnej oraz edukacji przedszkolnej.
"...książka stanowi kolejną na naszym rynku propozycję zbiorowej, ale jednak odmiennej od dotychczasowych i zróżnicowanej analizy [zagadnień] współczesnej pedagogiki wczesnoszkolnej (...) pojawiają się tu zupełnie nieobecne w dotychczasowych publikacjach pola problemowe, które wyznaczają kierunek koniecznych poszukiwań czy rozstrzygnięć teoretycznych dla tej subdyscypliny pedagogicznej. Każdy z rozdziałów mógłby stanowić odrębna pozycję książkową. (...) [Praca] stanowi oryginalne i nowatorskie podejście do pedagogiki wczesnoszkolnej. (...) z rozprawy skorzystają tysiące osób studiujących w naszym kraju pedagogikę wczesnoszkolną czy kształcenie zintegrowane lub nauczanie początkowe na studiach kierunkowych i/lub podyplomowych, bo ta specjalność edukacji w szkolnictwie wyższym przyjmuje tak odmienne nazwy, kryjąc w sobie jednak wspólne źródło wiedzy, jaką jest właśnie pedagogika wczesnoszkolna i obszar jej praktyki edukacyjnej (kształcenie zintegrowane) w polskim systemie oświatowym. Jest to kolejny, ważny krok w kierunku autorskich, monograficznych rozpraw syntetycznych, jakie powinny powstawać w pedagogice."(Z recenzji prof. dr. hab. Bogusława Śliwerskiego, Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Łodzi)
Część I. * Rozdział 1. Dyskursy pedagogiki wczesnoszkolnej * Rozdział 2. Kategoria dziecka i dzieciństwa w nowożytnej myśli pedagogicznej * Rozdział 3. Prawa dziecka * Rozdział 4. Nauczyciel (wczesnej edukacji) w relacjach wolności i przymusu * Rozdział 5. Nauczyciel z uczniem, rodzicami i lokalną społecznością. Koncepcje partnerstwa edukacyjnego * Rozdział 6. (P)rogi szkoły * Część II * Rozdział 7. Oblicza szkolnej socjalizacji * Rozdział 8. Wczesna edukacja i płeć kulturowa * Rozdział 9. Książka obrazkowa dla dzieci * Rozdział 10. Socjopedagogiczny wymiar zabawy w edukacji wczesnoszkolnej * Rozdział 11. Dziecko i rówieśnicy w społecznym świecie edukacji * Rozdział 12. Dziecięca codzienność w przestrzeni podwórka * Rozdział 13. Dzieci z obszarów biedy i zaniedbań kulturowych * Część III. * Rozdział 14. Tworzenie warunków dla rozwojowej zmiany poznawczej i konstruowania wiedzy przez dziecko * Rozdział 15. Program kształcenia i podręczniki szkolne jako "wybór kultury" * Rozdział 16. Kształcenie zintegrowane jako koncepcja zmiany w polskiej edukacji początkowej * Rozdział 17. Dociekania filozoficzne z dziećmi * Rozdział 18. Poznawanie ucznia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15943 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Pedagogika Wobec Współczesności)
Bibliogr. s. 636-662. Indeksy.
Podręcznik dla studentów nauczania zintegrowanego - pedagogiki wczesnoszkolnej oraz edukacji przedszkolnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02.A (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Wobec Współczesności)
Bibliogr. s. 636-662. Indeksy.
Podręcznik dla studentów nauczania zintegrowanego - pedagogiki wczesnoszkolnej oraz edukacji przedszkolnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02.A (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Pedagogika Wobec Współczesności)
Bibliogr. s. 247-253. Indeksy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02.0 (5 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Wobec Współczesności)
Bibliogr. s. 474-498. Indeks.
Dla studentów pedagogiki i kierunków nauczycielskich oraz dla praktyków.
Podręcznik do przedmiotu teoria wychowania dla studentów pedagogiki i kierunków nauczycielskich (studia magisterskie, zawodowe licencjackie, podyplomowe) oraz dla praktyków, nauczycieli, pedagogów i wychowawców, pracowników administracji oświatowej, dziennikarzy, ekonomistów, działaczy społeczno-politycznych.Autor przedstawił nowatorskie podejście do teorii wychowania, m.in.: relacje z innymi dyscyplinami pedagogicznymi i naukami humanistycznymi, tradycyjne i nowe obszary problemów dotyczących wychowania (teorie interakcyjne, kontekst europejski, wielokulturowość), metodologie badań, planowanie działalności wychowawczej; uwzględnił najnowsze standardy akademickiego kształcenia pedagogicznego."...będzie to podręcznik do najbardziej kontrowersyjnego ze wszystkich aktualnych przedmiotów akademickiego kształcenia w zakresie pedagogiki. Szczególne wsparcie należy się więc Księdzu prof. dr. hab. Marianowi Nowakowi z tego powodu, że podręcznik ten może dobrze służyć przezwyciężaniu dotychczasowych nieporozumień i deformacji poznawczych w sprawie teorii wychowania i pedagogiki."Z recenzji prof. dr hab. Teresy Hejnickiej-BezwińskiejUniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
Rozdział 1. Teor
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18040 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Wobec Współczesności)
Bibliogr. s. 474-498. Indeks.
Dla studentów pedagogiki i kierunków nauczycielskich oraz dla praktyków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02.D (4 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17771 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Wobec Współczesności)
Bibliogr. s. 553-593. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02.A (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02.B (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Wobec Współczesności)
Bibliogr. s. 349-363. Indeksy.
Podręcznik akademicki.
Pierwszy tego rodzaju podręcznik adresowany do studentów pedagogiki, naukowców i nauczycieli, a także do wszystkich, którzy pragną dowiedzieć się, jakie czynniki wpłynęły na przemiany w polskiej oświacie w latach 1989-2008.Wyjątkowość niniejszej publikacji polega m.in. na tym, że Autor analizuje procesy zachodzące w polskiej edukacji uwikłanej w procesy pedagogiczne, polityczne, społeczne, etyczne, gospodarcze, a nawet teologiczne.
Wstęp * Rozdział 1. Problemy edukacji w kontekście polityki oświatowej III RP * Rozdział 2. Procesy wielkiej transformacji w polskim systemie oświatowym * Faza 1. Demontaż państwa opiekuńczego wraz z socjalistycznym, etatystycznym systemem edukacji * Autonomia * Uspołecznienie * Faza 2. * Początki centralnej reformy programowej i uspołecznienia oświaty * Autonomia * Uspołecznienie * Faza 3. Czteropunktowy projekt reform oświatowych oraz konfrontacja rządu z protestującymi nauczycielami * Autonomia * Uspołecznienie * Edukacja w poszukiwaniu nowej tożsamości (dla) pedagogiki * Faza 4. Minimum materialne i programowe w kształceniu ogólnym * Autonomia * Uspołecznienie * Faza 5. Powstrzymanie dotychczasowych tendencji i projektów reform oświatowych i utrwalanie pozornej decentralizacji * Autonomia * Uspołecznienie * Faza 6. Dreptanie w miejscu i niemożność wyjścia poza ogólne "chciejstwo" * Autonomia * Uspołecznienie * Edukacja wobec procesów demokratyzacji * Faza 7. Redukcja uspołecznienia, ograniczenia w autonomii na rzecz zapowiadanych centralistycznych reform programowych i ustrojowych w oświacie * Autonomia * Uspołecznienie * Faza 8. "Pomarańczowa alternatywa", czyli zdecydowane reformy ustrojowe i programowe w systemie oświaty * Autonomia * Uspołecznienie * Edukacja wobec nadziei i zagrożeń współczesności * Faza 9. Kontynuacja i przygotowanie do reform w szkolnictwie ponadgimnazjalnym na "ścieżce walki przedwyborczej" * Autonomia * Uspołecznienie * Edukacja w kontekście jednoczącej się Europy i polskiej obecności w Unii Europejskiej * Faza 10. Hibernacja zmian i postreformatorska próżnia * Autonomia * Uspołecznienie * Faza 11. Lewicowo-pragmatyczna ucieczka do przodu * Autonomia * Uspołecznienie * Faza 12. Radykalna naprawa edukacji w ramach prawicowego projektu politycznego IV RP * Autonomia * Uspołecznienie * Edukacja wobec problemów wynikających z powinności wychowywania młodych pokoleń * Faza 13. Model autorytarnej oświaty w demokratycznym państwie * Autonomia * Uspołecznienie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15519 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej