Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(12)
Forma i typ
Książki
(12)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(12)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(7)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(5)
Autor
Downar Wojciech
(2)
Baran Michał
(1)
Barczak Beata
(1)
Bojewska Barbara
(1)
Borowiecki Ryszard (1943- )
(1)
Buchelt Beata (1974- )
(1)
Bugaj Justyna
(1)
Chrisidu-Budnik Agnieszka
(1)
Dudzińska-Korczak Natalia
(1)
Gancarczyk Jacek
(1)
Gardzińska Anna
(1)
Gołembska Elżbieta (1946- )
(1)
Gródek-Szostak Zofia
(1)
Hołub-Iwan Joanna Red
(1)
Jarzębiński Marek
(1)
Jasiński Bartosz (ekonomia). Red
(1)
Kusio Tomasz
(1)
Makieła Zbigniew (1949- )
(1)
Marciszewska Barbara
(1)
Niemczyk Jerzy (organizacja i zarządzanie). Red
(1)
Panasiuk Aleksander (1965- )
(1)
Perenc Józef (1945- ) Red
(1)
Pocztowski Aleksy (1956- ). Red
(1)
Rosa Grażyna (1968- )
(1)
Rosa Grażyna (1968- ). Red
(1)
Sikora Jan
(1)
Siuta-Tokarska Barbara
(1)
Stabryła Adam (1942- )
(1)
Stańczyk-Hugiet Ewa. Red
(1)
Stuss Magdalena Maria
(1)
Szczepańska-Woszczyna Katarzyna
(1)
Sławecki Bartosz
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(12)
Język
polski
(12)
Odbiorca
Studenci
(2)
Ekonomiści
(1)
Menedżerowie
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Przedsiębiorstwo
(2)
Turystyka
(2)
Agroturystyka
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Innowacje
(1)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(1)
Kapitał społeczny
(1)
Konkurencja
(1)
Marketing strategiczny
(1)
Organizacja ucząca się
(1)
Promocja handlowa
(1)
Przedsiębiorczość
(1)
Przedsiębiorczość (postawa)
(1)
Przedsiębiorczość akademicka
(1)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(1)
Przedsiębiorstwo prywatne
(1)
Rynek pracy
(1)
Technologia
(1)
Więź społeczna
(1)
Zarządzanie
(1)
Zarządzanie wiedzą
(1)
Zatrudnienie
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Podręcznik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
12 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Zarządzanie. Turystyka, Rekreacja, Sport)
Bibliogr. s. 115-120. Indeks.
Książka prezentuje zagadnienia dotyczące turystyki w nowym ujęciu nauk ekonomicznych, akcentującym znaczenie doświadczeń i emocji - a więc czynników o charakterze szczególnie niematerialnym i subiektywnym - w procesie kształtowania popytu i podaży produktów turystycznych. Autorka analizuje emocje i doświadczenia turystów jako istotne komponenty produktów turystycznych, a jednocześnie determinanty popytu turystycznego. Książka zawiera zatem charakterystykę i analizę głównych elementów rynku (produktu i podaży oraz popytu) w nowym ujęciu, zgodnie z którym doświadczenia turysty (obecne i oczekiwane) są interpretowane nie tylko jako kryterium wyboru produktu turystycznego, lecz także jako źródło tworzenia jego wartości i wyznacznik jego ceny.
Wstęp * Rozdział 1. Ekonomia a doświadczenia konsumenta * 1.1. Ekonomia oparta na doświadczeniach - wybrane problemy * 1.2. Doświadczenie jako nowe źródło wartości * 1.3. Ekonomia doświadczeń * 1.4. Wzbogacanie doświadczeń a produkt * 1.5. Doświadczenia związane z konsumpcją a marketing produktu * Rozdział 2. Turystyka, kultura i gospodarka * 2.1. Ewolucja wiedzy o roli turystyki dla współczesnego człowieka * 2.2. Uwarunkowania rozwoju turystyki we współczesnych gospodarkach * 2.2.1. Uwarunkowania zewnętrzne: społeczno-polityczne i kulturowe * 2.2.2. Międzynarodowe i globalne oraz makroekonomiczne trendy * kształtujące rozwój kultury i turystyki w Europie * 2.2.3. Uczestnictwo w kulturze a turystyka * 2.3. Ekonomiczne aspekty rozwoju turystycznego sektora gospodarki * 2.3.1. Ogólna charakterystyka sektora turystycznego w Polsce * 2.3.2. Konkurencyjność sektora turystycznego na tle innych sektorów * 2.4. Turystyka w Polsce na tle polityki gospodarczej * 2.4.1. Turystyka kulturowa * 2.4.2. Innowacyjność i konkurencyjność gospodarowania w polskiej * polityce gospodarczej * Rozdział 3. Rozwój produktu turystycznego - wybrane aspekty * 3.1. Czas wolny, doświadczenia (doznania) a produkt * 3.2. Emocje i doznania kulturowe jako czynnik rozwoju produktów * turystycznych i ich marketingu * 3.3. Jakość produktu turystycznego a percepcja klienta * 3.4. Badania marketingowe a kreowanie produktu turystycznego * 3.4.1. Ogólne cele badań * 3.4.2. Potrzeba opracowania jednolite) koncepcji badań * marketingowych w turystyce (ujęcie makroekonomiczne) * Rozdział 4. Budowanie wizerunku miejscowości turystycznej poprzez * produkty * 4.1. Wizerunek miejscowości turystycznej a percepcja klientów * 4.2. Kreowanie wizerunku miejsca pobytu turystycznego poprzez * modyfikację produktów turystycznych * 4.3. Jakość produktów a wizerunek miejsca świadczenia usług turystycznych * 4.4. Kreowanie wiedzy w sektorze turystycznym * Rozdział 5. Uwarunkowania rozwoju produktów turystycznych regionu * - wybrane przykłady * 5.1. Interpretacje produktu turystycznego regionu * 5.2. Województwo pomorskie * 5.2.1. Uwarunkowania przestrzenne: atrakcyjność turystyczna * 5.2.2. Uwarunkowania ekonomiczne * 5.2.3. Uwarunkowania społeczne i kulturowo-środowiskowe * 5.2.4. Wizerunek województwa pomorskiego * 5.2.5. Wybrane czynniki kształtujące podaż usług turystycznych * oraz popyt na produkty turystyczne na Pomorzu * 5.3. Innowacyjny produkt turystyczny w województwie pomorskim * 5.4. Województwo podlaskie - budowanie turystycznego wizerunku * wybranych miejscowości * Rozdziało. Kierunki doskonalenia produktów turystycznych * 6.1. Turystyka morska i jej produkty * 6.2. Turystyka z ofertą sportową * 6.3. Kształcenie kadr dla sektora usług organizujących czas wolny * a potrzeby turystyki * 6.4. Usługi hotelarskie jako komponent produktu turystycznego * 6.5. Partnerstwo publiczno-prywatne a kształtowanie produktów * turystycznych * Zakończenie * Bibliografia * Indeks
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53434 (1 egz.)
Kaucja: 28,37 zł
Książka
W koszyku
(Zarządzanie. Turystyka, Rekreacja, Sport)
Bibliogr. s. 169-175. Indeks.
Informacja jest jednym z najważniejszych elementów, a nawet wręcz wyznacznikiem gospodarki turystycznej. Współczesna gospodarka turystyczna jest bowiem systemem powiązań między jej podmiotami realizującymi na rynku funkcje komercyjne (przedsiębiorcy turystyczni) a podmiotami non profit (samorządy terytorialne oraz organizacje i stowarzyszenia branżowe) oraz turystami. Informacja turystyczna jest zaś obszarem znajdującym się na styku tych trzech grup podmiotów, warunkując skuteczność i jakość świadczonych usług.Wykreowanie sprawnie funkcjonującego systemu informacji turystycznej wymaga wypracowania właściwych mechanizmów aktywnej współpracy samorządu lokalnego z branżą turystyczną bezpośrednio lub pośrednio zaangażowaną w kreowanie lokalnego produktu turystycznego.Podstawowym celem opracowania jest próba przedstawienia modelowej koncepcji współpracy między jednostkami samorządu terytorialnego a podmiotami turystycznymi w zakresie gromadzenia, przetwarzania, przepływu i udostępniania informacji turystycznej.
Wstęp (Aleksander Panasiuk) * Rozdział 1 Zadania samorządu terytorialnego w gospodarce turystycznej * (Beata Filipiak, DawidMilewski, Aleksander Panasiuk) * 1.1. Specyfika funkcjonowania samorządu lokalnego we współczesnej gospodarce * 1.2. Zakres zadaniowy jednostek samorządu lokalnego a jego finansowanie * 1.3. Rola samorządu terytorialnego w kształtowaniu świadomości i tożsamości lokalnej i regionalnej * 1.4. Samorząd lokalny jako kreator rozwoju turystyki * 1.5. Zadania samorządu w zakresie turystyki * 1.6. Zadania samorządu w zakresie informacji turystycznej * Rozdział 2 Społeczeństwo informacyjne (Marta Sidorkiewicz, Anna Tokarz) * 2.1. Istota i podstawowe cechy społeczeństwa informacyjnego * 2.2. Rodzaje informacji i ich wykorzystanie * 2.3. Znaczenie informacji w rozwoju współczesnej gospodarki * 2.4. Rola nowych mediów w rozwoju społeczeństwa informacyjnego * Rozdział 3 Gospodarka turystyczna (Aleksander Panasiuk) * 3.1. Istota gospodarki turystycznej * 3.2. Struktura gospodarki turystycznej * 3.3. Podmioty gospodarki turystycznej * 3.4. Samorząd jako element gospodarki turystycznej * 3.5. Innowacje w gospodarce turystycznej * Rozdział 4 Informacja w turystyce (Beata Meyer, Adam Pawlicz) * 4.1. Istota i formy informacji turystycznej * 4.2. Znaczenie informacji w procesie obsługi ruchu turystycznego * 4.3. System informacji turystycznej * 4.4. Elektroniczne systemy informacji turystycznej * Rozdział 5. Region jako obszar badań systemu informacji turystycznej * (Anna Gardzińska, Tomasz Mańkowski, Dawid Milewski, * Anna Tokarz) * 5.1. Atrakcyjność turystyczna regionu * 5.1.1. Założenia metodyczne badań * 5.1.2. Analiza atrakcyjności turystycznej gmin z zastosowaniem taksonomicznego miernika rozwoju * 5.2. Podmioty odpowiedzialne za system informacji turystycznej * 5.2.1. Samorząd terytorialny (wojewódzki, powiatowy, gminny) * 5.2.2. Przedsiębiorstwa turystyczne * 5.2.3. Organizacje turystyczne * 5.3. Rola regionalnej i lokalnych organizacji turystycznych w tworzeniu systemu informacji turystycznej * 5.4. Placówki informacji turystycznej (ii) * Rozdział 6. Ocena funkcjonowania systemu informacji turystycznej * (Anna Gardzińska, Tomasz Mańkowski, Adam Pawlicz, * Marta Sidorkiewicz) * 6.1. Metodyka przeprowadzonych badań * 6.2. Ogólne informacje na temat informacji turystycznej w badanych gminach * 6.3. Personel oraz funkcjonowanie placówek informacji turystycznej w opinii samorządu i przedsiębiorców * 6.4. Zastosowanie nowoczesnych technologii informatycznych w placówkach informacji turystycznej * 6.5. Współpraca publiczno-prywatna w zakresie informacji turystycznej * 6.6. Regionalny internetowy system informacji turystycznej w opinii samorządu i branży turystycznej * 6.7. Ogólna ocena współpracy publiczno-prywatnej * 6.8. Pozostałe formy informacji turystycznej * 6.8.1. Informacja turystyczna na poziomie powiatowym * 6.8.2. Informacja turystyczna na poziomie wojewódzkim * 6.8.3. Informacja turystyczna prowadzona przez inne organizacje * 6.8.4. Informacja turystyczna prowadzona przez podmioty komercyjne * Rozdział 7. Próba konstrukcji modelu funkcjonowania lokalnego * (regionalnego) systemu informacji turystycznej * (Aleksander Panasiuk, Adam Pawlicz) * 7.1. Model optymalizacji oferty usługowej * 7.2. Model zarządzania zasobami ludzkimi * 7.3. Model finansowania działalności * 7.4. Model wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych * 7.5. Model współpracy publiczno-prywatnej * 7.6. Model oceny efektywności funkcjonowania badanych placówek * 7.7. Model regionalnego (wojewódzkiego) systemu informacji turystycznej * Zakończenie (Aleksander Panasiuk) * Załącznik (Agnieszka Sawińska, Anna Tokarz)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 338.48 (1 egz.)
Kaucja: 28,37 zł
Książka
W koszyku
(Seria: Zarządzanie)
Bibliogr. s. 453-465. Indeks.
Dostosowanie struktury organizacyjnej do sytuacji gospodarczej warunkiem sukcesu. Publikacja jest skierowana przede wszystkim do menedżerów oraz zespołów badawczo- projektowych, zajmujących się organizacją przedsiębiorstw.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55145 (1 egz.)
Kaucja: 40,50 zł
Książka
W koszyku
(Zarządzanie. Przedsiębiorczość)
Na 4 stronie okładki błędny zapis ISBN 978-83-8128-551-3
Bibliografia, netografia na stronach 349-[368]. Indeks.
Przedsiębiorczość należy do aktualnej i stale rozwijającej się problematyki prac naukowych, zarówno na polu rozważań teoretycznych badań podstawowych, jak i prac aplikacyjnych. Ukształtowana postawa przedsiębiorcza, aktywność przedsiębiorców i społeczeństwa, w decydującym stopniu wpływają na wzrost oraz podnoszenie konkurencyjności podmiotów gospodarczych, a także rozwoju społeczno-gospodarczego i kulturowego układów regionalnych, czy krajowych. Dlatego na szczególne podkreślenie zasługuje duża waga i aktualność podjętej problematyki badawczej przez redaktorów oraz interesująca koncepcja układu recenzowanego tomu. Pragnę również zaznaczyć, że realizacja obszernego studium wymagała dużego wysiłku ze strony redaktorów i autorów w celu przygotowania tej interesującej publikacji. [.] Poszczególne rozdziały obejmują: ogólną problematykę przedsiębiorczości i innowacji, uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości, specyficzny typ przedsiębiorczości akademickiej, problematykę innowacyjności przedsiębiorstwa, innowacyjne metody zarządzania, metody i techniki zarządzania innowacjami, uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości, w tym szczególnie aktualny problem wspierania rozwoju działalności małych i średnich przedsiębiorstw, działalność innowacyjna korporacji transnarodowych w Polsce, rolę informacji w pobudzaniu innowacyjności oraz problematykę przedsiębiorczości uniwersyteckiej. Prof. dr hab. Zbigniew Zioło Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie.
CZĘŚĆ PIERWSZA. PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ * Rozdział 1. Przedsiębiorczość i innowacyjność - wprowadzenie (Zbigniew Jan Makieła) * 1.1. Przedsiębiorczość * 1.2. Wprowadzenie do innowacyjności - analiza pojęciowa * 1.3. Innowacyjność a przedsiębiorczość * 1.4. Przedsiębiorcza, innowacyjna organizacja * Rozdział 2. Uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości (Natalia Dudzińska-Korczak) * 2.1. Klasyfikacja uwarunkowań kształtowania przedsiębiorczości * 2.2. Kompetencje przedsiębiorcze i motywacja w podejmowaniu działalności gospodarczej * 2.3. Stan rozwoju przedsiębiorczości w Polsce * 2.4. Studium przypadku - koncepcja i uwarunkowania rozwoju firmy rodzinnej na przykładzie przedsiębiorstwa cukierniczo-piekarskiego * Rozdział 3. System i instytucje wsparcia małych i średnich przedsiębiorstw (Katarzyna Szczepańska-Woszczyna) * 3.1. Systemy wsparcia MSP * 3.2. Polityka Unii Europejskiej na rzecz małych i średnich przedsiębiorstw * 3.3. Systemy i instrumenty wspierania MSP w wybranych krajach UE * 3.4. System i instrumenty wspierania małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce * 3.5. Studium przypadku - przykłady wsparcia dla MSP * Rozdział 4. Przestrzenne uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości (Jacek Gancarczyk) * 4.1. Przesłanki rozwoju przedsiębiorczości * 4.2. Uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości na przykładzie klastrów * 4.3. Studium przypadku - Klaster Life Science w Krakowie * Rozdział 5. Przedsiębiorczość akademicka (Zbigniew Jan Makieła) * 5.1. Kanały komercjalizacji innowacji * 5.2. Definicje przedsiębiorczości akademickiej - analiza pojęciowa * 5.3. Koncepcje (modele) przedsiębiorczości akademickiej * 5.4. Instrumenty wsparcia przedsiębiorczości akademickiej * 5.5. Rekomendacje dla przedsiębiorczości akademickiej * 5.6. Studium przypadku - przedsiębiorczość akademicka Uniwersytetu Jagiellońskiego * Rozdział 6. Cechy modelu przedsiębiorczego uniwersytetu - analiza przypadku polskiej uczelni publicznej (Justyna M. Bugaj) * 6.1. Wprowadzenie do przedsiębiorczości uniwersyteckiej * 6.2. Ewolucja uczelni w kierunku modelu przedsiębiorczego - wybrane zagadnienia * 6.3. Studium przypadku - przedsiębiorcza Akademia Górniczo-Hutnicza * CZĘŚĆ DRUGA. ZARZĄDZANIE INNOWACJAMI * Rozdział 7. Innowacyjne przedsiębiorstwo (Ryszard Borowiecki, Tomasz Kusio, Barbara Siuta-Tokarska) * 7.1. Czynniki innowacyjności przedsiębiorstwa w kontekście zmian w postrzeganiu procesów innowacyjnych * 7.2. Innowacyjne przedsiębiorstwo - istota pojęcia * 7.3. Miary innowacyjnego przedsiębiorstwa * 7.4. Refleksje nad innowacyjnym przedsiębiorstwem * 7.5. Studium przypadku - innowacyjne przedsiębiorstwa * Rozdział 8. Innowacyjne metody zarządzania (Marek Jarzębiński) * 8.1. Analiza przyczyn i skutków wad (FMEA) * 8.2. Rozwinięcie funkcji jakości (QFD) a dom jakości (HoQ) * 8.3. Statystyczne sterowanie procesem (SPC) * 8.4. Studium przypadku - projektowanie nowej usługi edukacyjnej z zastosowaniem techniki budowy domu jakości w ramach analizy QFD * Rozdział 9. Zarządzanie innowacjami (Magdalena M. Stuss) * 9.1. Zarządzanie innowacjami - analiza pojęciowa * 9.2. Źródła innowacji * 9.3. Strategie innowacji * 9.4. Modele zarządzania innowacjami * 9.5. Źródła finansowania innowacji * 9.6. Uwarunkowania wdrażania innowacji * 9.7. Studium przypadku - plan zarządzania innowacjami w przedsiębiorstwie branży motoryzacyjnej * Rozdział 10. Techniki zarządzania innowacyjnym projektem (Zofia Gródek-Szostak) * 10.1. Uwarunkowania projektów innowacyjnych * 10.2. Techniki stosowane w praktyce zarządzania projektem innowacyjnym * 10.3. Studium przypadku - firma Flukar Sp. z o.o * Rozdział 11. Działalność innowacyjna korporacji transnarodowych w Polsce (Magdalena M. Stuss) * 11.1. Rola międzynarodowych organizacji outsourcingowych we wdrażaniu innowacji * 11.2. Rola kultury organizacyjnej wpływająca na poziom innowacyjności organizacji * 11.3. Rola specjalistów personalnych we wdrażaniu innowacji * 11.4. Studium przypadku - zastosowania employer brandingu w Grupie INTERIA.PL (wywiad z Agatą Łotowską) * Rozdział 12. Rola informacji w pobudzaniu innowacyjności (Michał Baran) * 12.1. Pojęcie informacji z perspektywy innowacyjności * 12.2. Zasilanie informacją procesu kreowania innowacyjnych rozwiązań * 12.3. Informatyczne wsparcie zasilania informacją procesu pobudzania innowacyjności * 12.4. Doskonalenie systemu informacyjnego podnoszące potencjał innowacyjności * 12.5. Studium przypadku - innowacyjność jako źródło oraz efekt wdrożenia zintegrowanego systemu informatycznego SAP na Uniwersytecie Jagiellońskim * Bibliografia * Informacje o autorach * Indeks
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 005 (1 egz.)
Kaucja: 68,31 zł
Książka
W koszyku
(Zarządzanie. HR)
Bibliogr. s. 251-264. Indeks.
Pośrednictwo pracy, ?Łowcy głów? ? a może znajomi? Publikacja jest próbą odpowiedzi na pytanie: jaką rolę odgrywają znajomości w zatrudnianiu pracowników przez małe firmy? Dotyczy zatem problematyki ważnej dla wszystkich uczestników rynku pracy ? przedsiębiorców, działów rekrutacji, osób poszukujących pracy oraz instytucji i osób mających wpływ na kształtowanie rynku pracy i politykę zatrudnienia. Zawiera rozważania teoretyczne na temat kapitału społecznego, rynku pracy, przedsiębiorczości i zarządzania ludźmi w małych firmach, poparte wnikliwą analizą wyników przeprowadzonych przez Autora badań empirycznych i literaturowych.
Część pierwsza. Kapitał społeczny, czyli o wartości relacji międzyludzkich * Rozdział 1. Kapitał społeczny - klasyka gatunku * 1.1. Kapitał jako kategoria ekonomiczna * 1.2. Początki koncepcji kapitału społecznego * 1.3. Klasyczne ujęcia kapitału społecznego * 1.3.1. Pierre Bourdieu o kapitale społecznym * 1.3.2. James S. Coleman o kapitale społecznym * 1.3.3. Robert D. Putnam o kapitale społecznym * 1.3.4. Francis Fukuyama o kapitale społecznym * 1.4. Kilka uwag o definiowaniu kapitału społecznego * Pytania * Literatura zalecana * Rozdział 2. Kapitał społeczny w perspektywie sieciowej * 2.1. Rynek, hierarchia, sieć * 2.2. Sieci społeczne: definicja i perspektywa badawcza * 2.3. Ogólne założenia sieciowych koncepq`i kapitału społecznego * 2.4. Ronald S. Burt: koncepcja luk strukturalnych * 2.5. Nan Lin: zasoby społeczne jako kapitał społeczny * Pytania * Literatura zalecana * Część druga. Rynek pracy, przedsiębiorca, zatrudnianie * Rozdział 3. Przedsiębiorca na rynku pracy * 3.1. Rynek pracy jako arena działań przedsiębiorcy * 3.1.1. Pojęcie rynku pracy * 3.1.2. Zróżnicowanie rynku pracy * 3.1.3. Rynek pracy w świetle teorii segmentacji * 3.1.4. Charakterystyka wtórnego segmentu rynku pracy * 3.1.5. Znaczenie przestrzeni w rozważaniach dotyczących * rynku pracy * 3.1.6. Społeczne zakorzenienie działań ekonomicznych na rynku pracy * 3.2. Przedsiębiorca jako pracodawca * 3.2.1. Racjonalność jednostek i jej ograniczenia * 3.2.2. Charakterystyka procesów poznawczych przedsiębiorcy * 3.2.3. Ograniczona racjonalność przedsiębiorcy a zatrudnianie * Pytania * Literatura zalecana * Rozdział 4. Zatrudnianie pracowników * 4.1. Proces zatrudniania: podstawowe założenia i definicje * 4.1.1. Pojęcie zatrudniania. Rekrutacja, selekcja i adaptacja * 4.1.2. Zatrudnianie jako inwestycja * 4.1.3. Zatrudnianie jako dopasowywanie pracownika * do organizacji * 4.2. Metody zatrudniania nowych pracowników * 4.2.1. Podziały i rodzaje metod zatrudniania * 4.2.2. Metody zatrudniania w małych organizacjach * 4.2.3. Pozyskiwanie pracowników w mikroprzedsiębiorstwach: analiza wyników badań własnych * 4.2.4. Zagadka skuteczności nieformalnych metod zatrudniania * Pytania * Literatura zalecana * Część trzecia. Więzi społeczne i zatrudnianie * Rozdział 5. Więzi rodzinne * 5.1. Rodzina jako źródło pracowników * 5.2. Zatrudnianie rodziny * 5.2.1. Rola rodziny w przedsiębiorstwie * 5.2.2. Rodzina bliższa a rodzina dalsza * 5.2.3. Rodzina jako kapitał przedsiębiorstwa * 5.2.4. Relacje rodzinne wewnątrz organizacji * 5.2.5. Relacje rodzinne a relacje pracodawca-pracownik * 5.2.6. Rodzina jako źródło kontroli * 5.2.7. Zatrudnianie rodziny a pozostali pracownicy * 5.2.8. Zabezpieczanie transakcji z udziałem rodziny * 5.3. Zatrudnianie pracowników z polecenia rodziny * 5.3.1. Zaangażowanie rodziny w polecanie pracowników * 5.3.2. Rodzina jako skuteczne źródło poleceń * 5.3.3. Normatywny aspekt poleceń rodzinnych * Pytania * Rozdział 6. Więzi organizacyjne * 6.1. Polecenia pracownicze * 6.1.1. Polecenia pracownicze i rekrutacja * 6.1.2. Polecenia pracownicze i selekcja * 6.1.3. Polecenia pracownicze i adaptacja * 6.1.4. Polecanie osób spoza własnych kręgów społecznych * 6.2. Praktykanci: zatrudnianie uczniów i stażystów * 6.2.1. Praktykanci jako specyficzna grupa zawodowa * 6.2.2. Praktyki w przedsiębiorstwie * 6.2.3. Zatrudnianie praktykantów i rynek pracy * Pytania * Rozdział 7. Więzi koleżeńskie * 7.1. Zatrudnianie znajomych * 7.1.1. Motywy zatrudniania znajomych * 7.1.2. Motywy zatrudniania znajomych z kręgów * zawodowych * 7.1.3. Motywy zatrudniania znajomych z kręgów * pozazawodowych * 7.2. Zatrudnianie pracowników za pośrednictwem więzi * koleżeńskich * 7.2.1. Polecenia koleżeńskie a proces zatrudniania * 7.2.2. Polecenia koleżeńskie a natura kapitału społecznego * Pytania * Rozdział 8. Formalne metody zatrudniania * 8.1. Motywy korzystania z metod formalnych * 8.2. Ograniczenia i uwarunkowania skuteczności metod formalnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53993 (1 egz.)
Kaucja: 35,65 zł
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18.B (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18.0 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie. Turystyka, Rekreacja, Sport)
Bibliogr. s. 299-308 i przy rozdz. Indeks.
Agroturystyka w wielofunkcyjnym rozwoju obszarów wiejskich jest nie tylko jedną z form przedsiębiorczości pozarolniczej na wsi, lecz także częścią działań agrobiznesu. Wykorzystując rentę (korzyści) dobrostanu wiejskiego środowiska przyrodniczego, agroturystyka stanowi dodatkowe, pozarolnicze źródło dochodu, zwłaszcza dla małych gospodarstw rolnych. W książce pokazano agroturystykę we wszystkich wymiarach badań naukowych, począwszy od makroskali (np. globalizacja a agroturystyka, funkcjonowanie agroturystyki w wybranych krajach Unii Europejskiej, ekonomiczno-społeczne uwarunkowania jej rozwoju w Polsce), przez mezoskalę (np. rola przestrzeni krajobrazowo-przyrodniczo-kulturowej w agroturystyce), aż do mikroskali (np. produkty agroturystyczne i ich promocja, zarządzanie gospodarstwem agroturystycznym). Potencjał agroturystyczny obszarów wiejskich w Polsce, zarówno strukturalny, jak i funkcjonalny, stanowi znaczącą bazę i obiecującą perspektywę jej rozwoju.
Rozdział 1. Podstawowe pojęcia w turystyce * 1.1. Turystyka i ruch turystyczny * 1.2. Popyt i podaż turystyczna * 1.3. Usługi turystyczne * 1.4. Turysta i rynek turystyczny * 1.5. Walory i dobra turystyczne * 1.6. Zagospodarowanie turystyczne i gospodarka turystyczna * 1.7. Przedsiębiorstwo turystyczne * 1.8. Podział turystyki i jej funkcje * Rozdział 2. Przedsiębiorczość czynnikiem wielofunkcyjnego rozwoju obszarów wiejskich * 2.1. Istota i charakterystyka obszarów wiejskich * 2.2. Wielofunkcyjny rozwój obszarów wiejskich * 2.3. Istota i warunki rozwoju przedsiębiorczości * Rozdział 3. Agroturystyka formą przedsiębiorczości na wsi i uwarunkowania jej rozwoju * 3.1. Turystyka wiejska a agroturystyka * 3.2. Funkcje i bariery rozwoju agroturystyki * 3.3. Przestrzeń agroturystyczna * 3.4. Rynek agroturystyki w Polsce i jego rozwój * Rozdział 4. Gospodarstwo agroturystyczne i warunki jego funkcjonowania * 4.1. Gospodarstwo rolne a gospodarstwo agroturystyczne * 4.2. Warunki ekonomiczno-finansowe * 4.3. Warunki hotelarsko-żywieniowe * 4.4. Warunki techniczno-użytkowe * 4.5. Warunki psychospołeczne * 4.6. Warunki kulturowe * 4.7. Warunki organizacyjno-prawne * Rozdział 5. Produkt agroturystyczny * 5.1. Pojęcie i struktura produktu agroturystycznego * 5.2. Cykl życia produktu agroturystycznego * 5.3. Jakość produktu agroturystycznego * Rozdział 6. Segmentacja rynku agroturystycznego * 6.1. Istota rynku agroturystycznego * 6.2. Istota i kryteria segmentacji rynku osób fizycznych * 6.3. Segmentacja rynku instytucjonalnego w agroturystyce * 6.4. Zachowania konsumentów usług agroturystycznych * Rozdział 7. Aktywność turystyczno-rekreacyjna w gospodarstwie agroturystycznym * 7.1. Pojęcie aktywności turystyczno-rekreacyjnej * 7.2. Formy aktywności turystyczno-rekreacyjnej * 7.3. Wypoczynek dzieci i młodzieży * 7.4. Wypoczynek osób w wieku produkcyjnym i poprodukcyjnym * 7.5. Wypoczynek osób niepełnosprawnych oraz zooterapia w gospodarstwie agroturystycznym * Rozdział 8. Promocja działalności agroturystycznej * 8.1. Pojęcie promocji * 8.2. Instrumenty promocji w agroturystyce * 8.3. Program promocyjny gospodarstwa agroturystycznego * Rozdział 9. Agroturystyka w ujęciu instytucjonalno-organizacyjnym * 9.1. Formy instytucjonalno-organizacyjne działalności agroturystycznej * 9.2. Agroturystyka w zainteresowaniach samorządu terytorialnego * Rozdział 10. Przestrzeń krajobrazowo-przyrodnicza i krajobrazowo-kulturowa oraz rolniczy czynnik ziemi w agroturystyce * 10.1. Przestrzeń krajobrazowo-przyrodnicza w agroturystyce * 10.2. Przestrzeń krajobrazowo-kulturowa w agroturystyce * 10.3. Krajobraz wiejski w agroturystyce * 10.4. Agroturystyka w ujęciu ekonomii rolnictwa - czynnik ziemi * Rozdział 11. Edukacyjny wymiar agroturystyki * 11.1. Agroturystyka dla edukacji * 11.2. Edukacja dla agroturystyki * Rozdział 12. Podstawy zarządzania gospodarstwem agroturystycznym * 12.1. Istota i instrumenty zarządzania * 12.2. Analiza SWOT w zarządzaniu gospodarstwem agroturystycznym * Rozdział 13. Przedsiębiorczość agroturystyczna w warunkach * społeczno-gospodarczej globalizacji wsi. Analiza wyników * badań empirycznych * 13.1. Globalizacja i sytuacja społeczno-gospodarcza wsi * 13.2. Działalność agroturystyczna w wielofunkcyjnym rozwoju obszarów wiejskich * 13.3. Kapitał kulturowy w rozwoju przedsiębiorczości agroturystycznej * 13.4. Agroturystyka w świetle perspektyw rozwoju wsi i rolnictwa * Rozdział 14. Agroturystyka w wybranych krajach Unii Europejskiej * 14.1. Niemcy * 14.2. Francja * 14.3. Austria * 14.4. Wielka Brytania * 14.5. Hiszpania
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 54246 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie - Wydawnictwo C. H. Beck. Logistyka)
Bibliogr. s. 229-335. Indeks.
Podręcznik akademicki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19.0 (3 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18.C (3 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządznie - Marketing)
Bibliogr. s. 311-318. Indeks.
Dla studentów kierunków ekonomicznych i zarządzania, nauczycieli akademickich, osób prowadzących szkolenia z zakresu zarządzania marketingowego, słuchaczy studiów podyplomowych i doktoranckich.
Celem opracowania jest przybliżenie odbiorcom problematyki zarządzania marketingowego zarówno w ujęciu tradycyjnym, jak i dotyczącym specyfiki nowoczesnych działań marketingowych. Podręcznik składający się z kilkunastu rozdziałów podzielono na cztery części: I. Podstawy zarządzania marketingowego. II. Marketing w przedsiębiorstwie. III. Strategie marketingowe. IV. Zarządzanie marketingowe w perspektywie. Część pierwsza omawia umiejscowienie marketingu w naukach o zarządzaniu oraz istotę, zakres i koncepcje zarządzania marketingowego. W części drugiej wskazano możliwości umiejscowienia marketingu w strukturze organizacyjnej przedsiębiorstwa, omówiono znaczenie misji i planowania marketingowego, analizę sytuacji marketingowej przedsiębiorstwa na rynku oraz system informacji marketingowej. Część trzecią poświęcono strategiom marketingowym. W kolejnych rozdziałach przedstawiono strategie przedsiębiorstw, pojęcie i klasyfikacje strategii marketingowych, strategie konkurencyjne i personalne oraz wdrażanie strategii i kontrolę strategiczną. W części czwartej opisano nowoczesne trendy w zarządzaniu marketingowym, strategie na rynkach globalnych, zastosowanie nowych technologii w zarządzaniu marketingowym. Niniejsze opracowanie jest przeznaczone dla wielu środowisk, przede wszystkim dla menedżerów zarządzających zarówno przedsiębiorstwami, jak i innymi instytucjami, dla których istotna jest problematyka zarządzania marketingowego, oraz studentów uczelni i kierunków ekonomicznych. W każdym rozdziale zawarto omówienie podstawowych kategorii i pojęć odnoszących się do tytułu danego rozdziału oraz przykładowe pytania. Praca została przygotowana przez pracowników Katedry Marketingu Usług i Katedry Organizacji i Zarządzania Wydziału Zarządzania i Ekonomiki Usług Uniwersytetu Szczecińskiego.
Część pierwsza. Podstawy zarządzania marketingowego * Rozdział 1. Miejsce marketingu w naukach o zarządzaniu (Wojciech Downar) * 1.1. Nauki o zarządzaniu jako część nauk ekonomicznych * 1.2. Przedmiot zarządzania * 1.3. System zarządzania i jego elementy * 1.4. Miejsce i rola marketingu w systemie zarządzania * Rozdział 2. Koncepcja zarządzania marketingowego (Grażyna Rosa) * 2.1. Etapy rozwoju marketingu * 2.2. Przedmiot i zakres zarządzania marketingowego * 2.3. Zarządzanie instrumentami marketingowymi * Część druga. Marketing w przedsiębiorstwie * Rozdział 3. Marketing w strukturze organizacyjnej przedsiębiorstwa (Włodzimierz Durka) * 3.1. Organizacja formalna przedsiębiorstwa * 3.2. Rodzaje schematów organizacyjnych * 3.3. Struktury nieformalne w organizacji * 3.4. Organizacja działu marketingu * Rozdział 4. Misja przedsiębiorstwa i planowanie marketingowe (Anna Szwajlik) * 4.1. Misja przedsiębiorstwa - istota i sposoby kształtowania oraz przykłady * 4.2. Planowanie marketingowe - istota i zakres * 4.3. Przykładowe propozycje kompozycji planu marketingowego * Rozdział 5. Analiza sytuacji marketingowej przedsiębiorstwa na rynku (Izabela Ostrowska) * 5.1. Przedmiot i zakres analizy sytuacji marketingowej * 5.2. Pojęcie rynku przedsiębiorstwa * 5.3. Zdefiniowanie pojęć: pole rynkowe i SJB * 5.4. Analiza rynku * 5.5. Analiza tendencji zmian w otoczeniu przedsiębiorstwa * 5.6. Analiza aktywów rynkowych przedsiębiorstwa * 5.7. Analiza obecnej struktury działalności i perspektyw rozwoju firmy * Rozdział 6. System informacji marketingowej (Magdalena Małachowska) * 6.1. Informacja w marketingu * 6.2. Istota i zadania SIM * 6.3. Składowe systemu, sposoby pozyskiwania danych do systemu informacji marketingowej * 6.4. SIM w nowoczesnej firmie * Część trzecia. Strategie marketingowe * Rozdział 7. Strategie przedsiębiorstw (Agnieszka Smalec) * 7.1. Istota strategii przedsiębiorstwa * 7.2. Poziomy strategii przedsiębiorstw * 7.3. Wybrane rodzaje strategii przedsiębiorstw * Rozdział 8. Strategia marketingowa (Józef Perenc) * 8.1. Istota, rodzaje, funkcje strategii marketingowych * 8.2. Proces kształtowania i wdrażania strategii marketingowej * 8.3. Strategia marketingowa a innowacyjność produktów * Rozdział 9. Strategie marketingowe klasyfikacje (Kamila Peszko) * 9.1. Uwarunkowania i celowość klasyfikacji strategii marketingowych * 9.2. Strategie instrumentów marketingowych * Rozdział 10. Strategie konkurencyjne (Agnieszka Smalec) * 10.1. Przewaga konkurencyjna i wybrane strategie konkurencyjne * 10.2. Strategie konkurencyjne według Portera * 10.3. Strategie konkurencyjne według Kotlera * Rozdział 11. Strategie zarządzania zasobami ludzkimi (Agnieszka Smalec) * 11.1. Istota i modele zarządzania zasobami ludzkimi * 11.2. Funkcje i wymiary zarządzania zasobami ludzkimi * 11.3. Wybrane strategie zarządzania personelem * Rozdział 12. Wdrażanie strategii i kontrola strategiczna (Małgorzata Smolska, Katarzyna Zioło) * 12.1. Proces wdrażania strategii * 12.2. Rola świadomości i zaangażowania kierownictwa w proces wdrażania strategii marketingowej * 12.3. Uwarunkowania procesu wdrażania strategii marketingowej * 12.4. Strategia marketingowa a struktura organizacyjna * 12.5. Strategia marketingowa a kultura organizacyjna * 12.6. Kontrola strategiczna * Część czwarta. Zarządzanie marketingowe w perspektywie * Rozdział 13. Nowoczesne trendy w zarządzaniu marketingowym (Grażyna Rosa) * 13.1. Charakterystyka i nowe kierunki zachowań współczesnych konsumentów * 13.2. Trendy w zarządzaniu marketingowym * 13.3. Kierunki rozwoju zarządzania marketingowego * 13.4. Nowe technologie w zarządzaniu marketingowym * Rozdział 14. Strategie na rynkach globalnych (Agnieszka Smalec) * 14.1. Ogólne strategie działania na rynkach globalnych * 14.2. Strategie wejścia na rynek globalny * 14.3. Wybrane strategie na rynkach globalnych dotyczące instrumentów marketingowych * Rozdział 15. Wykorzystanie Internetu w zarządzaniu marketingowym (Agnieszka Smalec) * 15.1. Istota i cechy Internetu * 15.2. Charakterystyka użytkowników Internetu * 15.3. Wybrane narzędzia marketingowe wykorzystywane w zarządzaniu marketingowym w Internecie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54387 (1 egz.)
Kaucja: 20,00 zł
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zarządzanie, Marketing - Wydawnictwo C. H. Beck)
Bibliogr. s. 311-318. Indeks.
Dla studentów kierunków ekonomicznych i zarządzania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17.0 (3 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej