Sorting
Source
Katalog centralny
(2)
Form of Work
Książki
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Status
available
(3)
Branch
CN1 (św. Wincentego 85)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(2)
Author
Kutrowska Barbara
(1)
Mikołajczak-Woźniak Małgorzata
(1)
Year
2010 - 2019
(2)
Time Period of Creation
2001-
(2)
Country
Poland
(2)
Language
Polish
(2)
Subject
Nauczyciele
(2)
Agresywność
(1)
Awans zawodowy
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Pedeutologia
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rozprawa doktorska
(1)
Uczniowie
(1)
Wychowanie
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Genre/Form
Rozprawa doktorska
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(2)
2 results Filter
Book
In basket
(Dissertationes Paedagogicae ; 02)
Wykaz aktów prawnych na stronie 204. Bibliografia na stronach 205-216.
Część I * Kompetencje nauczycieli jako kategoria pojęciowa współczesnej pedeutologii * Rozdział I * Teoretyczne aspekty kompetencji nauczycielskich * 1.1. Społeczno-kulturowy kontekst nabywania kompetencji nauczycielskich * 1.2. Szkolnictwo polskie po okresie wielkiej zmiany * 1.3. Nauczyciel w zmieniającej się rzeczywistości edukacyjnej * 1.4. Doskonalenie nauczycieli w świetle potrzeb i możliwości szkoły * 1.5. Założenia nabywania i doskonalenia kompetencji nauczycielskich * Rozdział II * Koncepcje nabywania kompetencji nauczycielskich * 2.1. Humanistyczny model nabywania kompetencji nauczycielskich * 2.2. Emancypacja poprzez edukację nauczycielską * 2.3. Refleksyjna praktyka w kształceniu nauczycieli * 2.4. Kompetencje pragmatyczne nauczycieli * 2.5. Kompetencje wynikające z etyki zawodowej * * Rozdział III * Nowe spojrzenie na rolę nauczyciela * 3.1. W poszukiwaniu profesjonalnych wizji zawodu nauczyciela * 3.2. Praktyka w kształceniu nauczycieli wspomagająca profesjonalizm w pracy pedagogicznej * 3.3. Nauczycielska samodzielność w sytuacjach nauczania * 3.4. Współczesne spojrzenie na rolę zawodową nauczyciela * Część II * Profesjonalizm, kompetencje, rola nauczyciela jako przedmiot badań nauk społecznych * Rozdział IV * Badania pedeutologiczne w kontekście zmiany społecznej * 4.1. Zmiany w badaniach społecznych * 4.2. Zmiana społeczna i jej znaczenie dla badań pedagogicznych * 4.3. Zmiana społeczna i jej znaczenie dla badań nauczycieli * * Rozdział V * Proces badawczy – założenia i realizacja * 5.1. Paradygmat interpretatywny i krytyczny * 5.2. W poszukiwaniu strategii badawczej * 5.3. Teoria ugruntowana jako praktyka badania jakościowego * 5.4. Cel i problematyka badawcza * 5.5. Postępowanie badawcze * 5.5.1. Dobór uczestników badań * 5.5.2. Metody i techniki badawcze * 5.6. Organizacja i teren badań * Część III * „Sami o sobie” nauczyciele w świetle przeprowadzonych badań * Rozdział VI * Droga do zawodu w narracjach nauczycieli * 6.1. Dlaczego ten zawód? * 6.2. Tradycja rodzinna – świadomy wybór czy determinizm sytuacyjny (?) * 6.3. Powołanie – między dziecięcym marzeniem a „dorosłą rzeczywistością” * 6.4. Autorytet – motywacje pozytywne i negatywne * 6.5. Między przypadkiem a koniecznością – różne drogi do zawodu * Rozdział VII * Nabywanie kompetencji zawodowych w świetle badań własnych * 7.1. Podstawy metodologiczne kompetencji zawodowych nauczycieli * 7.2. System edukacji a system kształcenia nauczycieli * 7.3. Nauczyciele w procesie doskonalenia zawodowego * 7.4. Nauczyciele o swoich kompetencjach zawodowych * Zamiast zakończenia – Samowiedza nauczycieli w świetle badań nad profesjonalizmem, kompetencjami i rolą * Wykaz aktów prawnych * Bibliografia * Załączniki * Ankieta do nauczycieli * Ankieta do dyrektorów szkół * Spis tabel * Spis rysunków
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 19009 (1 egz.)
Book
In basket
(Dissertationes Paedagogicae ; 6)
Bibliografia strony 275-282.
[.] Recenzowana książka jest oryginalnym studium empirycznym trudnej, opresyjnej relacji nauczyciel - uczeń, wynikającym z potrzeby zrozumienia medialnie nagłaśnianego, powierzchownie opisywanego i popkulturowo wyjaśnianego zjawiska narastającej agresji młodzieży. To znakomicie dobrany materiał faktograficzny, będący zapisem przykładów opresyjnych zachowań, do jakich dochodzi w polskiej szkole, a także pogłębiona, wielowątkowa interpretacja relacji, opisanych z punktu widzenia ucznia-sprawcy i nauczyciela-ofiary. Jednak dzięki bogatemu teoretycznemu zapleczu, bogactwie przywołanych wypowiedzi i opisanych zachowań każdy z nas - czytelników może role te w każdej chwili odwrócić. Jakimi jesteśmy wychowawcami, na co daliśmy przyzwolenie świadomie, a no co pozwalamy przez zaniechanie? Czy potrafimy jeszcze z młodymi stworzyć przestrzeń wspólnej uwagi? W tej oryginalnej, inspirującej do namysłu i dyskusji książce, pytanie jest punktem wyjścia, ale i punktem dojścia, co sprawia, że nie mamy wrażenia jakiejś eksperckości, jakiegoś zamknięcia w jednej tylko, dopuszczanej przez Autorkę interpretacji. Jest raczej odwrotnie. Proponowane przez nią konteksty rozumienia opresyjności otwierają na nowe pytania, nowe tropy, na myślenie, kto jest kim w edukacji szkolnej, kto jest dla kogo i co się stało/staje dzisiaj ze szkołą? Czytelnik zostaje z tymi pytaniami jako efektem lektury ciekawej, wartościowej, spójnej, oryginalnej, nowatorskiej metodologicznie, poznawczo i strukturalnie. dr hab. Mirosława Nowak-Dziemianowicz, prof. DSW
WPROWADZENIE * Sytuacja problemowa * Medialny kontekst zjawiska * Zachowania opresyjne uczniów * Koncepcja i struktura badań nad szkolną opresją * CZĘŚĆ I * ILUSTRACJE EMPIRYCZNE * ROZDZIAŁ 1. * ILUSTRACJE EMPIRYCZNE – BADANIA SONDAŻOWE. ANATOMIA WYDARZEŁ * Rozmiary opresyjnych zachowań * Formy uczniowskiej opresyjności * Uczucia i reakcje nauczycieli w sytuacji opresji * Reakcje klasy * Pomysły nauczycieli na przeciwdziałanie opresyjnym zachowaniom * ROZDZIAŁ 2. * ILUSTRACJE EMPIRYCZNE – BADANIA W TERENIE. KONTEKST ZJAWISKA * Opresyjni uczniowie opresyjnej szkoły * Nauczyciele prowokujący opresyjność uczniów * Nauczyciel kat * Nauczyciel ofiara * Nauczyciel widmo * Nauczyciel ziom * Obsada w roli * Opresyjność uczniów jako sygnał zakłóconej komunikacji w szkole * Zachowania komunikacyjne nauczycieli * Zachowania komunikacyjne uczniów * Komunikacyjne rozmijanie * Opresja zamiast dialogu * CZĘŚĆ II * PRÓBY INTERPRETACJI * ROZDZIAŁ 1. * OPRESYJNOŚĆ JAKO ECHO NASZYCH CZASÓW * Opresyjność jako efekt społecznego zepsucia * Opresyjność jako przejaw życia „bez drogowskazów” * Kulturowe ADHD * Normalni niemoralni * Karykaturyzacja wolności * Deficyt samokontroli * „Odkotwiczeni” * ROZDZIAŁ 2. * OPRESYJNOŚĆ JAKO ZNAK SIŁY MEDIALNYCH ODDZIAŁYWAŁ * Wychowankowie popkultury * Deformacja postrzegania * Lansowany styl bycia * Eskapizm * Przemoc oswojona * Komunikacyjne antywzory * Zwulgaryzowanie * Klonowanie medialnej rzeczywistości * ROZDZIAŁ 3. * OPRESYJNOŚĆ JAKO DESTRUKCYJNA PSOTA * Era dzikich GAN * „Zabawne gry” w rytmie fiesty * Moda na poniewieranie * Istota destrukcyjnej psoty * ROZDZIAŁ 4. * OPRESYJNOŚĆ JAKO FORMA ZDEGENEROWANEJ AUTOPREZENTACJI * Teraz JA! * „Osobowość castingowa” * Wszystko jest na sprzedaż * „Wyemituj siebie” * Prezentacja przez skandal * Deficyt uznania * Ekshibicjonizm w szkole * Istota zdegenerowanej autoprezentacji * ZAKOŁCZENIE * BIBLIOGRAFIA * PODZIĘKOWANIA
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
There are copies available to loan: sygn. 56306 (1 egz.)
Kaucja: 34,44 zł
There are copies available to loan: sygn. 19005 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again