Sorting
Source
Katalog centralny
(5)
Form of Work
Książki
(5)
Poradniki i przewodniki
(1)
Status
available
(5)
Branch
CN1 (św. Wincentego 85)
(4)
WP130 (św. Wincentego 85)
(1)
Author
Suprewicz Jerzy
(2)
Butowski Leszek
(1)
Butowski Leszek (1966-)
(1)
Wilczek Zygmunt
(1)
Year
2000 - 2009
(5)
Country
Poland
(5)
Language
Polish
(5)
Subject
Turystyka
(5)
Ekologia
(1)
Fundusze strukturalne UE
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Programy pomocowe UE
(1)
Środowisko człowieka
(1)
Subject: time
1989-
(1)
Genre/Form
Poradnik
(1)
5 results Filter
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 47018 (1 egz.)
Kaucja: 32,00 zł
No cover
Book
In basket
Stan prawny na 2004 r.
Bibliogr. s. 125-[128]. - Indeksy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 47017 (1 egz.)
Kaucja: 24,00 zł
Book
In basket
Form of Work
Subject
Bibliogr. przy rozdz.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Copies are only available in the library: sygn. 47130 (1 egz.)
Book
In basket
Form of Work
Subject
Bibliogr. przy rozdz.
Publikacja pt Socjologia turystyki jest próbą ujęcia różnorodności zjawisk i procesów społecznych składających się na szeroki i złożony blok zagadnień określanych terminem "turystyka". Ksiażka zainteresuje praktyków, teoretyków i studentów turystyki.Głębokie przeobrażenia zachodzące w państwach i zbiorowościach ludzkich stały się znakiem przełomu XX i XXI wieku. Różne treści życia społecznego zmieniają się na naszych oczach, niemal "z dnia na dzień". W efekcie tego świat staje przed coraz to nowymi celami, zadaniami i wyzwaniami.Przemiany te, które często określamy procesami transformacyjnymi, dokonują się w różnych dziedzinach życia społecznego. Ich skutkiem są nowe i często nieznane zjawiska społeczne. Przekształcenia te - o czym należy pamiętać - mają zarówno pozytywne, jak i negatywne następstwa w różnych dziedzinach życia społecznego. Takim negatywnym skutkiem jest komercjalizacja (przestrzeganie rachunku ekonomicznego) kultury, oświaty, ochrony zdrowia, a także turystyki i wypoczynku.Zaprezentowana poniżej teoretyczna perspektywa turystyki, z jej pragmatycznymi konsekwencjami, jest jedną z pierwszych na gruncie polskiej myśli socjologicznej. Praca ta nie jest efektem wyłącznie własnych badań i przemyśleń Autora, jest w - pewnym sensie - syntezą przemyśleń i badań empirycznych przeprowadzonych na gruncie nauk społecznych (w tym socjologii), zarówno przez autorów polskich, jak i z innych krajów.
Rozdział I * Podstawowe kategorie socjologiczne występujące w analizie * zjawisk społecznych * 1. Człowiek jako istota społeczna. * 2. Członkostwo w grupie jako świadectwo natury społecznej człowieka. * 3. Socjologiczna koncepcja osobowości * 4. Rodzina jako podstawowa mikrostruktura społeczna. * 5. Instytucje i organizacje społeczne. * 6. Naród i procesy narodowotwórcze. * 7. Państwo a społeczeństwo. * 8. Rola kultury w życiu jednostki i społeczeństwa * 9. Główne problemy rozwoju społecznego. * 10. Zasadnicze procesy społeczne * Rozdział II * Socjologia turystyki - charakterystyka teoretyczno-badawcza * problematyki * 1. Turystyka jako przedmiot badań socjologicznych * 2. Metody i techniki badań stosowane w „socjologii turystyki". * 3. Socjologiczna teoria turyzmu. * 4. Społeczne czynniki rozwoju turystyki. * Czas wolny a rozwój i uprawianie turystyki * Możliwości nabywcze ludności * Procesy urbanizacyjne czynnikiem rozwoju turystyki * Środowisko przyrodnicze i społeczne jako czynnik rozwoju turystyki * Konsekwencje rozwoju cywilizacyjnego społeczeństwa i ich wpływ * na stan turystyki. * Istota i specyfika dóbr turystycznych. * Główne założenia polityki państwa w dziedzinie rozwoju turystyki. * Społeczne oraz indywidualne motywacje uprawiania turystyki * czynnikami jej rozwoju. * Informacja i reklama w turystyce jako czynnik rozwoju. * Propaganda w turystyce. * Ochrona praw konsumentów turystycznych. * 5. Socjologiczna analiza głównych funkcji turystyki we współczesnym * społeczeństwie. * Funkcja wypoczynkowa * Funkcja zdrowotna * Funkcja wychowawcza * Funkcja kształceniowa * Funkcja urbanizacyjna * Funkcja edukacji kulturowej. * Funkcja ekonomiczna * Funkcja etniczna * Funkcja kształtowania świadomości ekologicznej. * Funkcja polityczna * Dysfunkcje turystyki. * Rozdział III * Ruch turystyczny jako przedmiot badań socjologii turystyki. * 1. Pojecie ruchu turystycznego * 2. Typologia i klasyfikacja ruchu turystycznego. * Ruch turystyczny krajowy * Ruch turystyczny międzynarodowy * Turystyka przyjazdowa i wyjazdowa w Polsce * Turystyka masowa * Turystyka alternatywna * Turystyka aktywna. * Turystyka kwalifikowana * Turystyka niekonwencjonalna. * 3. Specyficzne formy turystyki we współczesnych społeczeństwach . * Turystyka biznesowa * Turystyka etniczno-narodowościowa * Turystyka socjalna. * Turystyka religijno-pielgrzymkowa. * Turystyka krajoznawcza * Turystyka zdrowotna * Agroturystyka * Turystyka weekendowa * 4. Socjologiczna analiza rynku turystycznego * Miejsce turystyki w systemie potrzeb człowieka * Specyfika i struktura usług turystycznych. * Podstawowe rodzaje usług turystycznych. * Swoistość i rodzaje produktu turystycznego. * Socjologiczne problemy instytucji turystycznych * t. Przedsiębiorstwo turystyczne-definicja instytucji. * Cechy przedsiębiorstw turystycznych * Struktura organizacyjna przedsiębiorstw turystycznych * Typologia i rola przedsiębiorstw turystycznych * Rola przedsiębiorstw turystycznych w gospodarce rynkowej * 2. Polska Organizacja Turystyczna * Ustawa o Polskiej Organizacji Turystycznej. * Statut Polskiej Organizacji Turystycznej * Główne założenia działalności POT * Strategiczne cele POT * Charakterystyka produktów i rynków oferowanych przez POT. * 3. Organizacje i stowarzyszenia branżowe w turystyce. * Polska Izba Turystyki. * Polska Agencja Rozwoju Turystyki S.A. * Polskie Towarzystwo Turystyczno-Krajoznawcze * Polskie Stowarzyszenie Turystyki. * Organizacje i stowarzyszenia wspomagające ruch turystyczny. * 4. Biura podróży. * Funkcje biur podróży * Klasyfikacja biur podróży * Socjologiczna charakterystyka biur podróży w Polsce * Rozdział V * Społeczny obraz regionów i miejscowości turystycznych. * 1. Pojęcie regionu w miejscowości turystycznej. * >2. Status społeczno-ekonomiczny. * 3. Globalna charakterystyka gmin i miejscowości turystycznych * 4. Socjologiczny obraz euroregionów turystycznych. * 5. Pojęcie i funkcje uzdrowisk. * 6. Charakterystyka miejscowości uzdrowiskowych * 7. Zasady gospodarki uzdrowiskowej. * 8. Agroturystyka-analiza socjologiczna. * Rozdział VI * Charakterystyka turystyki w specyficznych grupach * społeczno-wiekowych * 1. Turystyka kongresowo-biznesowa * 2. Turystyka dzieci i młodzieży * 3. Turystyka ludzi w starszym wieku. * 4. Turystyka osób niepełnosprawnych. * Rozdział VII * Społeczno-kulturowe oddziaływanie turystyki na różne segmenty * życia społecznego. * 1. Wpływ turystyki na środowisko naturalne * 2. Relacje między turystyką a sferą ekonomiczną społeczeństwa. * 3. Turystyka a przemiany społeczności turystycznych. * 4. Turystyka a zmiany osobowościowe turysty.. * 5. Hipotetyczny model turystyki w XXI wieku. * Rozdział VIII * Socjologiczne problemy zatrudnienia i kwalifikacji w turystyce. * 1. Ogólna charakterystyka niektórych uprawianych zawodów * 2. Charakterystyka zatrudnienia w turystyce * 3. Wymagania oraz faktyczne kwalifikacje i postawy zawodowe * w turystyce * 4. Edukacja kadr na potrzeby turystyki * 5. Badania naukowe w dziedzinie turystyki. * Uwagi końcowe. * Bibliografia. * Słownik. * Aneksy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 16686 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 295-[296].
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. BP 502/504 (1 egz.)
Kaucja: 32,00 zł
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again